28. 2. 2010 Subic bay – ZOOBIC

Vzhledem k průběhu předešlého dne jsem se vydatné snídani už ani moc nelekla. Na stole nechybělo opravdu nic a pro jistotu ještě přidali jídlo z předešlého dne, abychom asi náhodou netrpěli hlady. Pěkně jsme se napráskli a šli se ještě před odjezdem kouknout po okolí.  Došli jsme až na vyhlídku kousek nad domem, odkud byl nádherný pohled na zátoku Subic. Cestou jsem také pořádně prozkoumala kešu stromy. Nikdy jsem se nepídila po původu těchto oříšků, ale že to takhle normálně roste na stromě a ještě k tomu z hrušky mě vůbec nenapadlo.

Dopoledne jsme se nějak sbalili, naskákali do aut a vydali se na náš výlet do ZOO. Místní ZOOBIC je totální turistická atrakce, která k tomuto místu tak nějak asi patří. Je to mix safari, zoo a cirkusu. Hned u vchodu jsme se mohli vyfotit se znuděným tygrem. Poté nás průvodce odvedl do takové rádoby manéže a my pozorovali opičku hrající basketball, tancující pudly a tak podobně. Na závěr představení ale začali brousit po davu a vybírat dobrovolníky. Mezi většinou místním návštěvníků jsme byli jako pěst na oko, takže jako první šel na řadu Jirka. Po dramatickém představení a očekávání, co že to s ním budou dělat, mu na záda položili krásné chlupaté zvířátko zvané kočkomedvěd. Musím říct, že jsem mu to docela záviděla. Ale aby mi to nebylo líto, tak v druhém kole jsem byla vyzvána i s Míšou já. Dostali jsme obrovskou krajtu, která byla také nádherná, ale kočkomedvěd byl lepší.
Pak následovala prohlídka samotné ZOO. Nebyla příliš velká, ale za to tam člověk nalezl pozoruhodné a pro mě do té doby neznámé druhy zvířat. Od malých jelínků až po velké hlodavce a barevné papoušky. V této chvíli jsem byla více než spokojena, ale ještě nás čekalo safari a krokodýlové.
Vláčkem jsme byli odvezeni ke vstupu do velkého výběhu tygrů, kde nás následně nastrkali do aut. Já jsem vedle sebe ještě – asi jako speciální bonus – vyfasovala pána s mrtvým kuřetem. Ale tygříci, zjevně již dost přežraní, ho měli dost na háku a kus mrtvého ptáka je vůbec nevzrušoval. Po této ne úplně akční atrakci jsme se odebrali k velké budově, kde byly umístěny kotce s tygry. Zde jsem si bohužel nebyla příliš jista, jak je zrovna toto prostředí pro tygry vhodné a dostačující. Většina klecí nebyla příliš prostorná, ale na druhou stranu v nich tygříci polehávali vcelku spokojeně. No velký výběh mi přišel o trochu lepší.
Nakonec jsme ještě projeli výběhem pštrosů, které jsme prý zrovna zastihli v době chuti na potomstvo, proto prý většina z nich měla totálně vyškubaná péra na zadku. A na závěr ještě pár krokodýlů, kteří se po nabídnutém kuřeti také moc nesápali. Obávám se, že systém zaplatit a krm, není pro většinu zvířat v téhle ZOO úplně nešťastnější.
Celá prohlídka nám z neděle ukousla značnou část a začalo se schylovat k návratu domů. Cestou jsme pro změnu byli opět pozvání na oběd…tentokráte, na naše přání, do čínské restaurace. Jídlo a servis byl naprosto perfektní a k placení jsme se opět nedostali. Aspoň že jsme na sebe vzali vstup do ZOO. Po tomto pozdním obědě už bohužel musel Tim s Janise zpět do Manily a my se ještě rozhodli strávit noc a půl dne přímo v Subic Bay a trochu se zapotápět na vyhlášených vracích v zátoce. Celá Timova rodina byli nadšení potápěči, takže hned po obědě s námi začali objíždět všechna centra ve městě a domlouvat nám ponory a cenu. Měli jsme také konečně tu čest vidět vyjednávací schopnosti Filipínců. Každá otázka na cenu současně obsahovala i otázku na slevu a bez ostychu vždy byla nějaká ta sleva nabídnuta. V jednom potápěčském centru nám teda maminka domluvila nejen dva ponory, ale i ubytování v přilehlém hotýlku, kde jsme se do dvoulůžkového pokoje vešli všichni tři, samozřejmě ale za cenu pro dva.
Navečer jsme se tedy rozloučili s našimi hostiteli a přemístili se do hotelu. Protože jsme byli  ještě značně přecpání z pozdního oběda, vydali jsme se na prohlídku města pouze s plánem kávy a dezertu. Vybrali jsme kavárnu honosící se názvem XTREMELY XPRESSO CAFÉ, kde jsme viděla snad největší pizzu ve svém životě. Byla velká jak stůl a navíc nestála zase tak moc peněz. Po dlouhém rozmýšlení jsme ji nakonec odolali a já si o ni mohla nechat akorát tak zdát

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku