Potápění Istria - Pula, Puntižela

Potápěčské centrum: Diving center Puntizela
Ubytování: Apartments Ivanišević, Puntižela 51, Pula

Mořská sasanka
Kromě dvou lomů v Čechách jsme bohužel letos potápění trochu zanedbali, takže i trochu tréninkově jsme na poslední chvíli vyrazili na prodloužený víkend (18. 9. - 21. 9. 2014) na Istrii. Tentokrát jsme zvolili jihozápad s malou vesnicí Puntižela kousek od Puly. Cílem bylo zkusit udělat ponory na vraku Baron Gautsch, což byl rakouský parník, který se potopil v srpnu roku 1914. Tedy tomu bylo letos přesně 100 let. Délka vraku je úctyhodných 85 metrů a leží v hloubce 28 - 40 m.
Po příjezdu a ubytování jsme vyrazili do potápěčského centra (tak 5 minut chůze od vesnice Puntižela přímo v kempu Brioni) a na možné ponory se hned vyptávali, ale bohužel na následující den ponor na vrak neplánovali a navíc se mělo výrazně zhoršit počasí, takže prý jestli vůbec nějaké ponory dělat budou. Dohodli jsme se tedy aspoň na jeden odpolední ponor na dive site Stoja s tím, že dopoledne se budeme plácat na domácím reefu.

Večeře - grilované kalamáry
Večeře - kalamáry
Načatý večer jsem se samozřejmě rozhodli strávit v nějakém pohostinském zařízení. V Puntižele to ale zjevně koncem září moc nežije. Objevili jsme pouze jednu restauraci Konoba Dub bez hostů i personálu. Když už jsme byli skoro na odchodu, odchytil nás naštěstí číšník a velmi rychle jsme se dohodli na grilované rybě pro Jirku a kalamárech pro mě. Definitivně si nás získal dvěma panáky rakije na účet podniku...prý domácí. Jídlo bylo také super, takže mohu jen doporučit.

Další den ráno jsme udělali dva krátké ponory na domácích reefu. Bylo tam dost mělko, takže jsem měla trochu problém se v mých dvou 6 mm neoprenech zanořit. Ale zase mi bylo teplo (voda měla cca 22 stupňů). Odpoledně jsme popojeli lodí na dive site Stoja. Potápěčské centrum vlastní Němci a tomu i odpovídalo složeni dalších potápěčů. Nikomu jsme nerozuměli a nikdo se s námi nebavil, ale ponor byl fajn. Po příjezdu zpět do centra se začala naplňovat předpověď a drobně pršelo. Zůstávali jsme ale optimisty. Večeři teda suroviny jsme si tentokrát koupili v nákupní centru v Pule a využili trochu kuchyňku v našem pronajatém studiu.

Amfitéart v Pule
Amfiteátr Pula
Ráno nás probudila slušná bouřka, ale i přesto jsme sjeli do dive centra domluvit se aspoň na další den. Dopoledne jsme strávili v Pule, prošli centrum...místní amfiteátr je prý druhý největší na světě za římských Koloseem... a vyšlápli si až na rakousko-uherskou pevnost. Odpoledne se počasí umoudřilo, takže když už nebylo potápění, tak jsme se aspoň vykoupali a došli na další pevnost Punta Christo na výběžku kousek od kempu.

Večer jsme věnovali našemu oblíbeného koníčku a to hledání restaurace. Prošli jsme vesnici křížem krážem, ale nic krom té včerejší jsme nenašli. Nakonec jsme nepohrdli restaurací přímo v kempu a rozhodně jsme nelitovali. Dala jsem si oblíbené mušle a Jirka pljeskavici. I když v noci ještě trochu pršelo, v neděli jsme ještě stihli ranní ponor v nedalekém národním parku Brioni. Našla jsem si sama velkou chobotnici. No a pak už jen jakžtakž usušit neopreny, zabalit a vyrazit na cestu domu.

Mapa Pula, Istria

mapa Pula, Istria
travel info
Travel Info, bus lines
Travel Info

Hledáte zajímavé potápěčské lokality, odkazy na potápěčská centra, další tipy a rady? Koukněte na potápěčská místa, která jsme navštívili:
Karibik - Dominika (Soufriere, Scott's HeadSalisbury), Guadeloupe - Réserve Cousteau (vrak Le Gustavia)Španělsko - GibraltarKanárské ostrovy - Grand Canaria (El Cabron)Řecko - KefaloniaChorvatsko - Krk (Peltastis)Istria, Rabac (mapa dive center)Filipíny - Subic bay (vraky)Apo IslandAnilaoBaliAustrálie - Great Barrier Reef