Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Kámošky na útesu
Začátkem března jsme konečně uskutečnili dlouho zvažovaný plán - jít se potápět. Pro Gabču to byl refresher dive, nepotápěla se od roku 2015. Už jsme nějaký čas lanařili, kdo nám tu hodinku nebo dvě pohlídá Anču. Nakonec se podařilo a kamarádi se (skoro) dobrovolně uvolili vyrazit s námi na Central Coast.
Dohodli jsme to jen pár dní předem a ukázalo se to jako blbý nápad. Najít kemp bylo docela těžké, všechno bylo plné. Předpověď počasí byla dobrá, na Avoca Beach běžela nějaká surfařská soutěž. Možná proto, možná pro jiné důvody, ale nakonec jsme skončili v kempu kus dál než jsme chtěli a o kus dražším, než jsme chtěli ($59/noc), ale ukázalo se, že byl fajn. Dokonce tak moc, že jsme z něj celou sobotu nevytáhli paty ;)
Jeli jsme tedy až v sobotu ráno, cesta asi na hodinu. Toowoon Bay Holiday Park je klasický kemp, v jakém jsme už hrozně dlouho nebyli. Úplně mi to připomenulo cestování po Austrálii. Je dobře vybavený, u pláže, s bazénem a skákacím polštářem, který jsme si všichni vyzkoušeli. Míst pro stany moc nemají, zato karavanů a chatek jsou tam mraky. Bylo vedro, takže bazén byl program na velkou část dne. Nebyla to až tak naše volba - Anča i Sofinka ho viděly a chtěly tam. Jediná aktivita byl hned po příjezdu odskok na nákup a do ProDive Central Coast pro věci na potápění. S klidem můžu prohlásit, že den jsme proflákali jak se patří a zakončili grilováním a vínem.
Pohodaaaaa
Druhý den ale přišla akce. Ráno se sbalit a přejet, na Terrigal Haven najít parkování, což byl masakr. Chce to přijet dřív, já tam 3x obkroužil velké parkoviště, než jsem našel místo. Na druhou stranu se tam dobře vykládají věci z auta, protože je tam rampa pro čluny a počítá se, že lidé potřebují nakládat a vykládat.
Vyložili jsme věci u pláže, odevzdali Anču, která se vůbec nebránila a odkráčela jako by rodiče byli vzduch. Odnosit celé vybavení (a něco navíc), prohlédnout vlez do vody, naplánovat ponor (podle rad z dive shopu), navléknout se do toho... To všechno nám zabralo dost času, něco mezi půl a celou hodinou. Musím říct, že dělat tuhle legraci v 11 dopoledne při teplotě kolem 30°C a pěkně na sluníčku je pěkná kravina. To jen tak pro příště - prostě vstávat dřív!
Terrigal Haven u rampy, kde jsme se potápěli
Do vody jsme lezli za rampou pro čluny a dalo mi docela práci si vymyslet, jak se z jedné strany vyhnout člunům a z druhé rybářům a jejich vlascům (a třpytkám s háčkama jako na velryby). Ale dali jsme to. Dokonce jsme působili tak důvěryhodně, že se nás nějaké šnorchlařky ptaly, kam mají plavat. Po asi 50m plácání se po hladině jsme se zanořili a sledovali dál směr přímo od rampy a podél kamenného valu. Dno písčité se spoustou rejnoků, někteří z nich prý elektrický. Tehdy jsem bohužel neměl nastudováno, tak jsem nevěděl, jak je přesně poznat (pro info - podle zvětšeného disku vzadu, který mají rejnoci místo prsních ploutví, a jen krátký ocas). Dno postupně klesalo, pak jsme se stočili směrem k otevřenému oceánu a našli kamenný val tvořící útes. Dál podél něj byla obrovská kotva, dost dobrý orientační bod. Útes dál mírně klesal a cestou jsme potkali spoustu ryb - velkého blue groper (o tom nám také říkal chlapík v ProDive), různobarevné spadefish, nějaké nudibranche a párek Moorish idol. Bohužel jsme něměli foťák, takže nám musíte věřit :) Musím se pochválit za navigaci, vysloveně jsem se trefil přesně, kam jsem chtěl. Celý ponor byl dost mělký a když jsme po hodině vylezli ven, Gabča měla ještě 100bar.
Společná do rodinného alba :)
Po ponoru jsme se rychle poskládali, našli zbytek posádky a přesunuli se do města do Four Hands Pizza na oběd a pak na zmrzku. Děti si pak vyžádali zmrzlinu, zatímco já jsem odvezl vrátit flašky a vybavení do ProDive. Po návratu jsem našel všechny flákající se na skále u Terrigal Beach.






Anča má už kruh jen jako věc, ke které se dá doplavat

Anča trucuje, protože nemá skákací polštář jen pro sebe



Komentáře

  1. A jaképak bylo to potápění ? Já jsem teď nedávno v Česku absolvovala kurz potápění právě proto, že se chystáme do indonésie, kde bych si pak freediving chtěla vyzkoušet na ostro. Strašně by mě zajímalo, jestli je to opravdu takový zážitek jak se říká :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My nedelame freediving, my pod vodou radeji dychame ;)
      Potapeni kolem Sydney je fajn, ale v Indonesii to bude jeste lepsi - je tam teplejsi voda. Pro kazdeho je to jiny zazitek, ale nevzpominam si, ze by nekdo rekl, ze byl z potapeni zklamany.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku