Bowen a Townsville

Z Airlie Beach jsme to vzali dál na sever. Cestou jsme se zastavili v městě Bowen. Vyjeli na kopec nad městem odkud byl 360 stupňový výhled. Pak jsem se ještě vykoupali na místní pláži a přesunuli se do dalšího města Ayr, kde jsme se ubytovali. Vybraný kemp byl vcelku útulný a hlavně pekelně levný (17 dolarů), tudíž jsme se rozhodli ušetřené peníze roztočit v jednom ze dvou přilehlých barů. Zde jsme ale narazili na nekompromisní barmanku, která mě a poté i Míše odmítla nalít. Mezitím, co jsme mazali pro nějaký průkaz, Jirka jako nejmladší z nás si spokojeně uskrkával své pivo...pěkně nefér. Poté co barmanka zjistila, že nám místo na 18 táhne spíš na 30, hrozně se nám omlouvala a celý večer jsme neměli jediný problém.
Další den jsme dorazili do Townsville. Hned jsme se ubytovali v kempu u pláže a vyrazili do města. Příjemnou procházku po promenádě jsme si ještě více zpříjemnili jídlem, kávou a nejakých tím lahodným nápojem...tentokrát bez ukazování průkazu a podobných problémů. Cestou zpátky do kempu jsme nakoupili věci na grilovaní, trochu vína a rumu a těšili se na pěkně strávený večer, kdy naplánujem naše další cestování. Od příprav jídla nás vyrušila otázka "takže vy jste taky z Čech" a po prohození pár slov samozřejmě hlavně o cestovaní, jsme už seděli v družném hovoru u jednoho stolu. Po pár skleničkách jejich indonéského Araku a pár kelímcích vína se ukázalo, že Petr s Lenkou jsou velmi příjemní lidé. Bohužel mne víno natolik zkolilo, že jsem brzo ulehla do stanu se slušnou migrénu a až druhý den jsem se dozvěděla jak tam celou noc řádili.

Jirka upřesňuje:
Celé řádění spočívalo v tom, že jsme (nakonec už jen s Petrem, Gabča odpadla, Lenka to zabalila kvůli rannímu šnorchlování, a Míša pila víno) dokončili rozdělanou práci, tj láhev araku a rumu, a šli v klidu a pokoji spát. Petr s Lenkou mají fotky na rajče.cz: petrslenkou.rajce.net
Zájemce o potápění musím upozornit na loď SS Yongala potopenou nedaleko Ayr (ale jezdí se tam i z Townsville). Jde prý o nejlepší vrak v Austrálii, je v 14-28 metrech asi 30 minut člunem z Ayr. Leží na dně přes 50 let a je na ní hodně živo. My jsme to bohužel propásli, alebrž nebyl čas, ale určitě by to za kouknutí stálo.