Cairns

První věc ráno byla pochopitelně odvézt auto do servisu. Nechal jsem Gabču i Míšu v kempu a vyrazil jsem. V servisu mě chlapík přijal v pohodě, chvilku mě nechal v čekací místnosti a pak přiběhl se "super zprávou", že nemáme prasklé těsnění pod hlavou, že to je maximálně vodní pumpa. Trochu se mi to nezdálo, ale co, je to profík. Prý že nejdřív zkusí vyčistit chladič, protože ta pumpa je drahá oprava. OK, říkám, a on mě odváží do kempu. Je určeno, že den strávíme v Cairns, večer si auto vyzvedneme a další den pojedeme dál, tzn do Port Douglas.
Šli jsme tedy do Cairns. Je to malé město, cca 100tis obyvatel. Centrum tvoří pobřeží a ulice Esplanade a její blízké okolí.
Prošli jsme tedy Esplanade...člověk by očekával, že taková Esplanade bude uhledný chodníček se spoustou zeleně lemující blankytně modré pobřeží, což v případě Cairns není tak úplně pravda. Cesta a zelené palmy tam skutečně byly, akorát pobřeží začínolo o pár kilometrů dál a proto byl výhled spíše bahnitý. Jediné modré byl velký bazén, který využívalo za tohoto parného dne poměrně hodně lidi včetně naší Míši.



Došli jsme ještě k přístavu a pak skočili na oběd do foodcourtu, kde měli většinou ryby a potvory z moře přípravené na nejrůznější způsoby. Většina stánků byla formou samoobsluhy, tak jsme nafasovali misku a snažili se jí naplnit, jak to šlo. Nakonec se nám to povedlo natolik, že jsme měli co dělat, abychom to snědli. No přejedli jsme se hanba mluvit a tak nám cesta k poslednímu cíli naší cesty...místní Botanické zahradě...příliš neutíkala. Dorazili jsme tam pozdě odpoledne, takže nás Jirka musel opustit a jít pro auto. My s Míšou jsme se s posledními zbytky sil snažily zkouknout, co tam je. Všude byly varování na krokodýli, ale my nakonec viděly jen želvu, prošly pralesem a to už nám volal Jirka, že má auto.
Autu bohužel den strávený v servisu na zdraví příliš nepřidal, ale furt jsme nějak doufali, že to přece nemůže být možné a šli jsme s relativně klidným srdcem spát.

Jirkovy dodatky:
Během toulek po Cairns jsme ještě stihli utratit dost peněz a zamluvit si třídenní výlet na Great Barrier Reef spojený s rozšířením naší potápěčské kvalifikace - Advanced Open Water kurs se společností Prodive. S nimi jsme dělali už i předchozí kurs v Sydney a tady v Cairns se zdají celkem dost dobří.
Po vyzvednutí auta jsem dojel k Botanické, což bylo jen pár kilometrů, a už po téhle cestě jsem slyšel bublání chladící kapaliny v nádržce, což mi moc radost neudělalo.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku