Cairns, campervan, Mossman Gorge

Ráno jsme zmokli. Teda stan zmoknul a jelikož pršelo celou noc a nepřestávalo, měli jsme trochu obavy o jeho trvanlivost, zvlášť protože jsme neměli všechny kolíky a stan tudíž nebyl zcela vypnutý. Proto jsme relativně časně ráno naběhli na recepci a přestěhovali se do chatky, tedy do sucha. Během chvíle už jsme měli všechny věci nacpané tam, stan rozhozený před chatkou pod střechou ve snaze ho sušit, a čučeli jsme na televizi. Kabelovka kvůli dešti nešla :(
Abychom nelenili, následovala cesta do města. Primární důvod byl získat od autoservisu odhad ceny opravy na papíře, aby nás nenatáhli tak, jak se nám stalo o pár dní dříve. Cestou jsme jak jinak zmokli, a to až na kost. Chlapík v servisu taky nevypadal moc nadšeně, a prý že to bude mít zítra. Nebyli jsme moc rádi, ale co, nějak jsme se s takovýmahle věcma začali smiřovat.

Na spravení nálady jsme šli do našeho oblíbeného informačního centra na roku Aplin a Sheridan St, kde jsme objednávali potápěčský výlet a vůbec zjišťovali všechno možné. Tam jsme si po zralé úvaze (už z předchozího dne) a s pomocí chlapíka, který nám pomáhal vybrat i potápění, pronajali campervan, obytnou dodávku. Chlapík nám doporučil společnost Camperman Australia, jednak kvůli spolehlivosti, ze známosti (ani ne s námi, hlavně s tou půjčovnou teda), a především kvůli provizi, kterou z toho jistě měl. Tak jako tak, dal nám o $10 lepší cenu na den (oproti ceníkové), jestli si správně pamatuju.
Tohle nás tak vyčerpalo, že jsme se pomalu vrátili zpátky do kempu a celé odpoledne strávili válením se a sezením u počítače, mimojiné i cpaním fotek na tenhle web.

Ránní počasí vypadalo o dost lépe než předešlý den. Vyslala jsem Jirku vyzvednout auto a začala balit věci. Když ho přivezl byla jsem dost nadšená...velká postel, vařič, lednice, nádrž na vodu a vůbec spousta věci včetně ručníků, nádobí a spacáků. Nabrali jsem směr autoservis, jednak abychom si vyzvedli odhad ceny opravy a také abychom nabalili zbytek věcí na náš týdenní výlet. V servisu nás dost potěšili, nejen že odhad ceny byl připraven ale byl ještě o 500 dolarů nižší než jsme očekávali. Zabalili jsme tedy zbytek věcí a zašli na nákup. Ten musím obzvláště zmínit, protože jsem si vzhledem nabyté lednici mohla koupit mou oblíbenou majonézu, která je úplně jiná než česká...řekla bych lepší...a vůbec další pamlsky.
Takto vybaveni jsme konečně mohli vyrazit směr sever.
První zastávka byla u města Mossman, kousek od něj je soutěska řeky nazývaná Mossman Gorge a kolem pár pěších výšlapů. Řeka byla vhodná i ke koupaní, ale opět se obloha trochu zatáhla takže jsme jen prošli prales podél říčky a vydali se dále. Na přenocování jsme vybrali kemp Pinnacle caravan park ve Wonga Beach. Ubytování bylo přímo u pláže a vůbec celý kemp se ukázal jako jeden z nejlepších kde jsme byli. Dva bazeny, výřivka, v celým kempu ani noha a všude pobíhali pávi. Také jsme poprvé vzali místo s elektrikou a zaplatili internet na celý večer...pro nás nezvyklý luxus. Jirka si dokonce zavoval s rodiči a stáhnul mi jeden film. Noční řvaní pávů už nebylo tak roztomilé jako tito tvorové samotní, ale i tak se nám na velké měkké posteli krásně spalo.