Rubbish day

Gabča už se možná dřív zmiňovala, že tady periodicky probíhá akce jménem rubbish day. Prostě všichni v celé čtvrti vezmou věci, co nepotřebují, a vyhodí je před svůj dům. Tam si je buď někdo odnese nebo, pokud o to nikdo nestojí, je za čas odvezou popeláři. Koná se to prý tak jednou za tři měsíce.
Původně jsem o tom ani nechtěl psát - přeci jen, odpadky nejsou nejlepší téma. Ale dnešní zážitek mě nutí se o to podělit.
Je neděle odpoledne, byl jsem doprovodit Gabču do práce do pizzerie, zastavil jsem se na pláži si zaplavat a vyrazil jsem zpátky. Jelikož je to celkem dlouhá procházka a bylo hezky, pojal jsem to jako výlet a cestou jsem prozkoumával ty hromady "smetí". Mezi klasickými kousky nábytku, starého oblečení, papíry a podobnými nesmysly, člověk občas narazí na něco zajímavého a naše domácnost by mohla třeba něco ještě potřebovat (nějakou skříňku nebo poličku třeba). Myslím, že sposta Čechů (včetně mě) by se tu vyřádila - kolik máte šancí mít zadarmo mikrovnku, televizi nebo počítač? Takových věcí jsem totiž dneska našel spoustu. Začalo to televizí Sony s obrazovkou Trinitron a úhlopříčkou cca 60cm. Jediná vada - uříznutá napájecí šňura. Nebýt toho, už jsem volal spolubydlícímu, ať vezme auto a jede tam. Když jsem tam šel asi o půl hodiny později, televize byla pryč. Další byly dva monitory, 19" Samsung SyncMaster a nějaký 17". Chlapík z toho domu na mě ještě z verandy volal, že oba fungují. Jenže ani jeden neměl elektrickou šňuru, opět. Vůbec, monitory a tiskárnami se to tu jen hemží, jen tyhle vypadali fakt dobře. Jen by mě zajímalo, co lidi dělají s těma šňurama - že by byli schopní připájet je na něco jiného se mi moc nezdá.
Když jsem o chvíli později potkal ještě videorekordér, i s krabicí a dálkovým ovládáním, řekl jsem si, že o tohle prostě nemůžete přijít...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku