Práce

Jelikož nejsme zazobaní Korejci, byla otázka času, kdy i my začneme pracovat. Práce se tu dá sehnat celkem bez problémů, aspoň to každý říká. My jsme nijak urgentně práci nehledali, a přesto jí po měsíci máme. A samozřejmě jsme trošku vybírali, co chceme dělat, kde a za kolik. Ačkoliv zrovna u mě to nevyšlo :-) Obecně se dá říct, že s jakoukoliv prací tu člověk velmi pohodlně vyžije. Až bych řekl luxusně, a nezáleží na tom, jaká to je práce - i uklízečka na částečný úvazek si tu vydělá dost. Navíc manuální povolání jsou tu dobře placená, Australani jsou na ně moc líní. Zvlášť řemesla - takový zedník nebo automechanik by si tu nejspíš vydělal hrozně moc peněz.
Gabča začala pracovat první. Díky našim spolubydlícím získala práci v kuchyni v pizzerii Little Sicily asi 15 minut od bytu, u pláže (tady je mapa, pokud chcete). Zatím pracuje jen v neděli, ale chystá se i na pracovní dny.
Já jsem začal tento týden v pondělí, pracuju ve společnosti CXC. Firma funguje jako prostředník mezi zaměstnavateli a kontraktory (živnostníky), zařizuje účetní, imigrační a další záležitosti. Sídlíme v Manly, což je taková sydneyská prestižní čtvrť s krásnou pláží (jsou tu i lepší, ale tahle není špatná). Pro zájemce opět mapa. Jak jsem se na začátku zmiňoval o výběru práce, tak tady mi to zrovna moc nevyšlo - každý den cestuju přes celé Sydney, vlak, vlak a loď. Ale jak jezdím brzy ráno, vcelku to jde, loď bývá skoro prázdná a člověk se může v klídku rozvalit a číst si. Navíc plavba kolem Opery dvakrát denně taky není tak špatná, je to tam celkem hezký.
Vcelku náhoda je, že můj šéf je Slovák. Nejprve jsem s ním absolvoval asi dvouhodinový pohovor v angličtině, aby mi o pár dní později zavolal a začal na mě mluvit slovensky. Jinak je to v kanceláři docela směska - čistokrevný Australan, švédský Australan (rodiče Švédi), Palestinec, Argentinec a Číňan (nevim přesně, ještě ty asijské národnosti moc nerozeznám). A zbytek firmy jakbysmet. Takže mít tam našince člověk jen uvítá.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku