Fakta o Austrálii - město a doprava

Při našich procházkách po městě, jsem i já, snad jako každý normální člověk (kromě Jirky), potřebovala navštívit záchod. K mému velkému překvapení je jich zde hodně a k mému ještě většímu překvapení jsou poměrně čisté. Ovšem největším šokem byla cena za jejich použití... jsou zadarmo. V Praze se mi občas stalo, že jsem za veřejné záchodky (když pominu trauma, které jsem z nich měla), utratila víc, než jsem ten den zaplatila za přísun tekutin.
K cestování zatím nejvíce využíváme vlak. Trochu mi připomíná pražské metro a to nejen tím, že v centrum jezdí pod zemí, ale hlavně frekvencí - 5 až 10 minut, po kterých jezdí. Většina vlaků je klimatizovaných, jsou dvoupatrové a ve vagónech se dají otočit sedačky, aby člověk mohl sedět ve směru jízdy. Vlaky jezdí většinou na čas a případné zpoždění je ve vlaku hlášeno. Jistému komfortu cestování odpovídá i cena jízdného – nesmíte přepočítávat... dost drahé.
Problémem jsou zde pro mne autobusy, protože sice jezdí, ale staví pouze na znamení. Proto informace "vystup na 3 zastávce" je pro mě úplně zbytečná, protože když nikdo nechce vystoupit ani nastoupit, tak to autobus přejíždí. Je to možná rychlejší, ale když člověk neví, kde má vystoupit, tak je to dost velký problém. Zatím tedy, když jsem jela na významnější místa, tak jsem vystoupila s davem (bohužel ne vždy moje logická úvaha "když tady vystupuje tolik lidi, tak tady musí něco zajímavého být" na 100 % vyšla).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku