Asi tady neumřeme hlady...aneb něco málo k místnímu jídlu a pití

Jednu z věcí, co nemohu opomenout zmínit (a to opět pro lidi, kteří mě znají), je, že ANANAS je zde VŠUDYPŘÍTOMNÝ. Prodávají ho všude a narvou ho i do nevinně vypadajícího koláče, který jsem důvěřivě ochutnala, a až poté, co jsem narazila na něco podezřelého, jsem si přečetla složení... a byl tam. Běžnou pizzu zde také dělí na S ananasem a BEZ.
Další skvělá věc jako je ananas, je chleba nebo koláč s rozinkami... asi obdoba naší vánočky... akorát, že rozinek je tam o trochu víc plus ještě dalších sušených nesmyslů.
V obchodě jsem také objevila klokaní maso... je tmavší a chutná jako hovězí nebo zvěřina. Klokaní maso je levné a připravené na červeném víně nebo na smetaně nemá chybu.
Custard cream - v překladu vanilkový krém, je zde prodávám v balení jako mléko. Neodolala jsem a koupila jeden na ochutnání (cena cca 30,- Kč za 1 litr). Je to normální vanilkový pudink... moc chutný.
Sushi - prodává se skoro na každém roku a je velmi levné (od 16,- Kč do 60,- Kč za celé balení). Je připraveno na různé způsoby. Také jsme ochutnali, ale na můj vkus je v tom málo masa.

Problém zde mám s naším národním mokem. Když pominu chuť místního piva a to, že tady neznají půllitr a pijí ho z nějakých dvojek nebo třetinek, tak je hlavně hrozně drahé. Mé srdce pláče, když za něj mám dát v obchodě v přepočtu asi 30,- Kč a v hospodě asi 60,- Kč. Spásou je pro nás víno. Jirka je nadšený z výběru a ceny portského, kdy do 100,- Kč může pořídit asi 5 druhů a další druhy jsou ve srovnání s českým trhem za výhodnější cenu. Já jsem uspokojena výběrem a cenami běžných bílých a červených australských vín... chuťově a cenově srovnatelné s Čechami.

Komentáře

  1. Čau,
    když už jsi se tu tak pěkně rozepsala o pití - dnes jsem úplně náhodu narazil na články jakéhosi Slováka o kávě. Dělal prý nějakou dobu v Australii barmana a pak se kolem toho ještě chvíli motal. Docela zajímavé čtení - jmenuje se to Viktor Klimo Blog - nejen o kávě.

    Co mě ale na tom zaujalo je to, že prý Australané jsou na kávu docela ujetí. Prý si dokážou k barmanovi stoupnout a komandovat ho, jak to kafé chtějí mít připravené...

    Protože vím, že Gabča bez kávy skoro nenabootuje ;) , tak by mě zajímalo, jestli jste tam to kafčo, třeba v nějakém místním podniku, ochutnali (teda myslím, že asi Jiří né, že?), a jestli je opravdu jiné než u nás.

    OdpovědětVymazat
  2. Gabina se k odpovedi nejak nema, tak se pokusim aspon ja.
    Tak ja kafe piju. Aspon obcas, kdyz na nej je chut. Gabina ho pro zmenu pije hodne - spolu s kecupem to byl nas prvni nakup tady, pokud si spravne pamatuju.
    Druhu je tu hodne, ale nezkusili jsme jich az tak moc. Co se chuti tyce, ja nevidim zadny rozdil. Proste kafe.
    Na druhou stranu muzu posoudit caje - tech tu maji sice taky dost, ale vetsinou jen cerne a zelene. Ja mam vcelku rad ovocne, jenze tech tu neni moc vyber - v supermarketech alespon. Vetsinou jen jedna dve znacky a pak mozna nejaky ten citronovy, tim to konci.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku