Zorbing

Zorbing je zábava spočívající v umístění osoby do gumové bubliny a skutálení té bubliny z kopce. Vymysleli to na Novém Zélandu a dopilovali to tam do celkem fajn činnosti.
Koule jsou to vlastně dvě, jedna velká vnější a v ní šňurama upevněná menší. Tahle konstrukce znamená, že se cestou osoba uvnitř nepomlátí a na konci je dokonce ještě trochu živá. Pro zpestření je možné dovnitř přidat trochu vody (pak jen protřepat a podávat při pokojové teplotě). Té vody teda zas nesmí být moc, osoba je uvnitř přeci jen zavřená několik minut a dýchat musí.
Jelikož jsem se o zorbingu doslechl už několikrát a vždycky to znělo dost zajímavě, neváhal jsem a při cestě kolem rodiště zorbu jsme tam skočili "na jedno". Gabča se ukecat nenechala, já ukecávat nepotřeboval. Normální dolůzkopcenasucho bylo mimo provoz - ne že by nefungoval kopec, ten byl v pořádku, ale foukal moc velký vítr a koule by se kutálela příliš rychle. Takže jsem jel na mokro, s vodou uvnitř, po zig-zag trase. Vyvezli nás na kopec a tam nás jednoho po druhém posadili do koule. Dá se jet i ve dvou nebo i třech lidech, ale jak jsem psal - Gabča nechtěla. Zpočátku jsem byl nervózní (on ten kopec se zespoda nezdál, ale byl to čahoun), ale když jsem viděl slečnu přede mnou "vykročit" na dráhu, celkem jsem se i těšil. Koule totiž sedí nahoře a aby se dala do pohybu, člověk musí udělat pár kroků, rozkutálet, a pak už to sviští z kopce samo. Při vyhročení to spadne asi o půl metru, ale díky velikosti koule to zevnitř neni vůbec znát. Samotná jízda je jak děsně dlouhej tobogán, člověk tam lítá sem tam. Dole se to už zastaví samo.
No, koukám, celkem jsem se rozkecal - vezmeme-li v úvahu, že píšu o prostém kutálení koule z kopce. Snad vás to zaujalo a vrhnete se na tuhle zábavu taky. Takže zorbu zdar!

Další info:
Zorb Rotorua
Wiki - Zorbing (česky)
Wiki - Zorbing (anglicky, je tam toho víc)

Komentáře

  1. nepochybně z tvého příspěvku čiší obrovské nadšení ... nicméně mě to utvrdilo v tom, že nic podobného nikdy zkoušet nebudu! Každopádně jsem ráda, že jsem tu zvrhlost konečně viděla aspoň na fotkách - fantazii mám velkou, ale tohle jsem si pořád nějak nedokázala představit!:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm, no na mě to čeká už skoro rok - loni jsem dostal vocher na Zorbing k narozeninám, a protože přes prázdniny měli nějaké problémy s tou koulí, tak jsem to ještě nestihl.
    Prodloužili mi vocher to do konce května, a tak když to přežil Jiří, snad přežiju i já ;)

    V.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo jo jo jo, určitě doporučuju! Je to děsná sranda - ačkoliv to vypadá jak nějaká těžce adrenalinová zábava, je to jen velká a dobrá klouzačka. I když nejsem nijak zvlášť nadšený do padáků, bunjee a podobných ptákovin, na tohle půjdu kdykoliv znova.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Vegemite

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku