Po dvou týdnech - týden první

Uběhly dva týdny, tak je opět na čase sepsat nějaké informace. Jelikož se toho událo docela dost, budu podávat po kouskách...
První týden v Sydney jsme strávili v hostelu. Začali jsme chodit do školy, seznámili se se spoustou lidí - hlavně Češi, Korejci a Thajci.
Na konci týdne škola uspořádala výlet do Featherdale Wildlife Park, což je taková pidi-ZOO v západní části Sydney. Takže hnedka po necelém týdnu jsme měli příležitost vidět naživo klokany, koaly a emu. Čekali jsme prostě ZOO, ale trochu nás překvapili. Vešli jsme, spousta voliér s ptákama a papouškama a ohrada s klokanama. Dobrý. Jdeme dál, fronta na pohlazení koaly. Taky dobrý, podrbali jsme jí, vyfotili se - to se dalo čekat. Je celkem heboučká, jako králíček Azurit. Ale pak - celá jedna část parku je plná volně pobíhajících (=polehávajících) klokanů! Normálně se tam válejí a člověk do nich může šťouchat klacíkem, krmit je, drbat, fotit a tak, cokoliv. Poletující papoušci a podivní ptáci nás pak už nepřekvapili.
Cestou z parku jsme se stavili ve Strathfieldu, na návštěvu naších nových známých, Korejců. Tři takoví normální a sympatičtí studenti. Celý Strathfield se ukázal jako korejská čtvrť. Viděli jsme jejich byt a řikali si, že něco takového bychom taky rádi našli. To jsme ještě nevěděli, jak moc aktuální to je...
Celý první týden jsme totiž tak pokukovali, kde se dá sehnat bydlení, dokonce jsme i na jeden inzerát zavolali - ale chtěli tam jen jednoho člověka, ne pár. V pátek jsme si teda řekli, že si o pár dní prodloužíme pobyt v hostelu a něco najdeme až příští týden. Večer při návratu jsme na ulici našli zajímavý inzerát, opsali si telefon a šli na recepci zaplatit pokoj na dalších několik dní. Jenže recepční nám oznámil, že hostel je přes víkend plně obsazený, a ať tedy přijdeme ráno, pokud se něco uvolní. To nám radost neudělalo, tak jsme hned zavolali na ten inzerát - a ať prý na prohlídku dorazíme za cca hodinu do čtvrti Rockdale. Byla to naše první samostatná cesta mimo centrum města, takže jsme byli oba celkem vykulení. Dorazili jsme, vyzvedla nás taková mladá Thajka a ukázala nám byt. No, byt vypadal super, 3+1 s novou kuchyní, ledničkou a pračkou, slíbila donást pohovku a televizi a měli jsme to celé obývat s jedním dalším párem. Jelikož jsme od následujícího dne neměli kde bydlet a ten byt vypadal fakt dobře, vzali jsme ho hnedka. Byla dost překvapená, že jsme se rozhodli tak rychle. Trocha dohadování, jak to co nejrychleji vyřešit, a nakonec dohodnuto, že naše nová adresa bude od následujícího večera (11.11.2006 ) 10/6 The Strand, Rockdale, NSW 2216, Australia.
Druhý den, v sobotu, jsme nechali batohy v hostelu a chystali se vyrazit na první výlet na pláž - a jakou jinou než Bondi. Při ukládání batohů jsme zjistili, že recepční je Češka, která žije v Sydney už asi 8 let a bydlí kde jinde než v Rockdale. Takže jsme ještě před nastěhováním byli pozvání na pravé australské barbecue (u nás grilování).
Z centra je Bondi Beach asi nejbližší pláž, pár minut autobusem. Když jsme se tam doplácali, skoro jsme slintali blahem. Je fakt krásná, tak kilometr nebo dva dlouhá, s vlnama, surfařema... No prostě paráda. Pocourali jsme se, zjistili, že voda je úplně ledová a cestu zpátky absolvovali pěšky s mezizastávkou v parku. Batohy a hurá do Rockdale!
Všechno vyšlo, nastěhovali jsme se a hned následující den jsme se zúčastnili grilování klokana u naší nové sousedky, která bydlí asi tři minuty chůze od nás.
Takže shrnuto, po prvním týdnu jsme jednak z nutnosti a jednak díky štěstí, bydleli v pěkném bytu ve čtvrti Rockdale. Je to na jih od centra Sydney, asi 15-20 minut vlakem. Samé bytovky, nejvýše tři patra vysoké, všechny s balkónem, spousta zeleně. A neustále tu řvou ptáci, nejvíc ráno. Na pláž je to necelou půlhodinu pěšky. Ta naše je jiná než Bondi, je v Botany Bay, zátoce, takže tu skoro nejsou vlny, žádní surfaři a klídek, na plavání ideální.