Fotky - Chinese Garden of Friendship

Abychom doplnili naše cestování čínskou kulturou, museli jsme navštívit místní atrakci v centru města – Chinese Garden. Je to malá ukázka pravé čínské zahrady, byla vybudovaná před pár lety, myslím kolem roku 1988, a jmenuje se čínská zahrada přátelství (Chinese Garden of Friendship). Je protkaná uzounkými cestičkami a mosty, roztomilými pavilony a nejrůznějšími jezírky a vodopády. Nejvíce nás asi zaujala místní fauna a hlavně drzé ještěrky, které se všude vyhřívali na sluníčku. Pak už tu člověk zahledl jen sem tam nějakou tu oranžovou rybu, kachnu a pár ibisů (pták-vysavač). Ve spletitých zákoutích zahrady byly umístěný kameny, z nichž každý měl svůj speciální význam a jméno. Vlastně všechno v zahradě mělo jméno a někdy člověk musel hodně zapojit fantazii, aby si skutečně něco představil. Kupříkladu z Jezera jasu vystupoval kámen, který měl představovat draka – důležitý mýtický symbol. Ještě se mi moc líbil bambusový les, který byl umístěn v tmavém koutu zahrady a to mu dodávalo velmi tajuplnou atmosféru. Zajímavé také bylo, že všechny bambusy v lese byly pokryty různými znaky a jmény.
Tomu všemu vévodí pavilon, ve tvaru hexagonu, umístěný na nejvyšším bodu zahrady. A dva vodopády stékající do Jezera jasu.
Další překvapení nás čekalo asi ve čtvrtině zahrady, kde byl malý pavilon se spoustou čínských obleků. Opravdu jen z čisté zvědavosti jsem nakoukla, co tam mají a hned jsem měla jeden z těch obleků na sobě. Když mě šel Jirka zkontrolovat, taky na něj jakýsi Číňan něco navlékl a tvrdil, že Jirka je císař a já že jsem nějaká jeho „jako družka“. No v každém případě jsme vypadali hodně vtipně, koukněte se, stojí to za to!!!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku