Florida 2015 - přílet do Miami

Let Lipsko - Amsterdam - Atlanta - Miami

Letadlo SAAB 2000, Darwin airlines
Letadlo SAAB 2000, Darwin airlines

Odlet z Lipska jsme měli 10. 2. 2015 v 6:10, což v mém podání znamenalo odjíždět před půlnocí, abychom stihli projet všechny kalamity, opravit auto, zachránit svět atd. V reálu jsme samozřejmě bez problémů dojeli do Lipska, zaparkovali a dali ještě dvě hodiny spánku na letišti.



Z Lipska jsme letěli s Darwin Airlines. Paní u překážky byla dost zmatená z našich rezervací na tři lety, takže jsme naše zavazadla opouštěli s určitou nejistotou. První let byl krátký jen do Amsterdamu, takže jsme neočekávali žádné velké letadlo, ale i tak nás jeho velikost docela překvapila…jednalo se o vrtulové letadlo SAAB 2000, které mělo v řadě jen 3 sedadla. V Amsterdamu jsme měli asi 4 hodiny na přestup. Museli jsme si akorát vyzvednout palubní lístky. Slečna u přepážky tentokrát nebyla zase tak zmatená, ale zato nás nepotěšila informací, že pro nás už nemá sedadla vedle sebe, což by se zrovna na dlouhý let do USA hodilo. Máme se prý zkusit zeptat až v letadle, zda by s tím šlo něco dělat. 



Před nástupem nás čekal ještě vstupní pohovor na téma proč chceme do USA. Vzali nás naštěstí dohromady s Jirkou, takže se i něco dozvěděli. Na palubě jsme se dle instrukcí snažili nějak řešit naše místa, ale stevardi bohužel nebyli příliš nápomocní a sdělili nám, že si to musíme vyřešit sami a domluvit s někým, kdo sedí vedle nás, aby si místo vyměnil. Vyslala jsem tedy Jirku k ne příliš „optimisticky“ vyhlížejícímu černochovi, který měl sedět vedle mně. Ten bohužel moc nerozuměl nebo nechtěl rozumět, co po něm chceme, takže se uvolil k výměně až poté, co nám pomohla v přesvědčování paní z přední řady sedadel. Mimochodem za mnou byla nakonec celá řada volná, takže i když vezmu nějaké to jejich slavné vyvážení letadla, mohl se personál Delty trochu více posnažit a pomoci nám. 

Druhý let z Atlanty do Miami jsme už neměli sílu ani chuť nic řešit a seděli jsme každý zvlášť tak, jak nám aerolinky nadělily. Ohledně celého letu s Delta airlines ještě musím poznamenat, že stevardi a hlavně stevardky byly dost opotřebované, ale jinak vcelku příjemné, jídlo dost průměrné, a navíc mě nepotěšil výběr...kuře s ananasem a bezmasé těstoviny. I když ananas nemusím, tak po ochutnání od Jirky to bylo rozhodně lepší než mé těstoviny bez chuti a zápachu. Ale vína bylo dost, takže jsem se s tím nějak vyrovnala. Na letišti v Atlantě jsme měli zase asi 4 hodiny na přestup. Jediné, co nás zde čekalo, bylo vyzvednutí našich zavazadel, které díkybohu dorazili, a přehodit je na domácí let. Pak už jsme měli před sebou jen dvouhodinový let do Miami.


Miami, půjčení auta

Oversear Hwy na Key Largo
Overseas Hwy na Key Largo
Do Miami jsme dorazili něco před půlnocí, tudíž jsem už z Čech zamluvila levný hotel Runway Inn přímo u letiště (http://www.runwayinn.com/). Nabízel i odvoz, který jsme sice museli chvilku hledat a nakonec volat do hotelu, ale jinak vše proběhlo hladce a do hodiny jsme už byli na pokoji. Kvalita ubytování odpovídala trochu horšímu hodnocení, ale na přespání to stačilo. Ráno nás čekala ještě snídaně. Káva, čaj, spousta sladkého pečiva a tousty. Žádná velká gastronomie, ale uspokojilo to. Už tady mě překvapilo, že vše se dávalo do jednorázového plastového nádobí, tudíž ranní snídaně hotelu vyprodukovala několik ohromných pytlů odpadu. To jsem ještě netušila, že to odpovídá standardu…alespoň na Floridě.

Dodge Grand Caravan
Dodge Grand Caravan
Auto jsme měli zamluvené na letišti (půjčovna Dollar), kam jsme se dostali autobusem přímo od hotelu za 2, 25 USD / osoba, lístek se kupoval přímo u řidiče. Z hotelu tam také jezdila v nějakých intervalech i dodávka, ale zrovna jsme ji propásli. Půjčení proběhlo velmi hladce až na další 7 USD/den za pojištění navíc a cca 100 USD na Sunpass (nějaká forma předplaceného mýtného). Zde jsme si plně vědomi, že nás děsně natáhli, ale bohužel mě vůbec nenapadlo řešit tohle dopředu, tak jsme sklopili uši a zaplatili. 

Pak nás poslali do garáží, kde paní koukla na papíry a nasměrovala nás do řady standardních SUV, které jsme měli objednané s tím, že si máme vybrat. Ať jsme hledali, jak hledali, na popsaném místě byly akorát sedmimístné Dodge Grand Caravan. Chtěli jsme sice něco většího, aby se tam dalo případně spát, ale tohle už nám přišlo trochu moc. Navíc co dělat s další řadou sedaček, přemýšleli jsme. Po přeptání se nakonec vše vyřešilo sklopením sedaček do podlahy a před námi se rozprostřelo luxusní místo na spaní. V autě byla i navigace, kterou nám chtěli původně za určitě výhodný poplatek vnutit. Spokojeně jsme odjeli směr Florida Keys.


Doplňují info:
rezervace auta přes http://www.rentalcars.com
mezinárodní řidičák jsme jeden měli...spíše pro jistotu...nebyl vůbec potřeba


Rychlosti USA


school zones
15mph = 24km/h
25mph = 40km/h
cities and towns
35mph = 56km/h
45mph = 75km/h
highways
55mph = 88km/h
65mph = 104km/h
interstate highways
75mph = 120km/h

It’s forbidden to pass a school bus, when its lights are flashing.
Unless signs prohibit it, you may turn right at a red light after first coming to a full stop.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven