Vidím!

Tak jsem se po zhruba 15 letech nošení brýlý a kontaktních čoček přidal k lenochům, co nechtějí brýle nosit, a nechal si oči opravit na vyhlášené klinice MUDr. Havránka v Horních Počernicích. Teda nevím, jak je vyhlášená všeobecně, ale já o ní slyšel.
Sice to není přímo o cestování, ale dost mi to mění seznam pro balení se na cesty (žádné brýle, žádné čočky a mnohem méně hand sanitizeru, když už se nemusím každý den šťourat v očích :) ). Pro případné zájemce jsem proto sepsal takovou reportáž, abych věděli, do čeho jdou.

Celé to začalo vyšetřením. To bylo asi na 15 minut, v podstatě to obnášelo jen spoustu svícení do očí různobarevnýma svetylkama. Krome slzení je to úplna pohoda, a to mám celkem citlivé oči, zvlášť na světlo. Konzultace je jednak ke zjištění, jestli jsem pro operaci vhodný (správné dioptrie, správné parametry oka), případně jaký typ operace (PRK, Lasik) a k zodpovězení případných otázek.
O necelé dva týdny v pátek později následovalo to hlavní - operace. Překvapivě byla skoro rychlejší než to vyšetření. Nejprve přišlo 10-15 minut kapání "umrtvovacích" kapek do oko. No a pak za méně než 20 minut jsem byl po operaci. V první řadě nutno podotknout, že byla bezbolestná - fakt! Lehnul jsem, na oko mi připlácli nějaký ksindl, který nejprve navigovali jako kdyby zaměřovali raketu, a pak ho zamáčkli na oko a něco vyváděli. Totéž s druhým okem. Pozitivní je, že jsem při tom připlácnutí přestal vidět, takže jsem se nestresoval tím, co dělají. Když to odplácli, viděl jsem jen flek v místě, kde svítilo světlo, jinak nic. I s lůžkem mě otočili pod jiný přístroj, kde mi nejprve operatér MUDr. Havránek sloupnul rohovku (to zní děsivě, co) a pak mě varovali, že začínají upalovat. To jsem vzápětí i cítil, prostě se tam něco pálilo. No a pak mě pan doktor mrknul do oka, jak to vypadá, a vypustil mě pryč. Na památku jsem od sestřičky dostal dvoje kapky, abych si je 4x denně kapal do očí. Jedno jsou antibiotika, aby se mi do očí nenastěhovaly nějaký breberky, druhý nějaká věcička asi na hojení či co.

Musím uznat, že hned jak jsem vyšel ze dveří jsem viděl ostřeji. Sice dost zamlženě, ale ostře. Vzal jsem si sluneční brýle a cítil se fajn. Po asi půlhodině mě ten pocit přešel, poněvadž to začalo celkem bolet. Byl dost slunečný den a i přes sluneční brýle jsem nemohl otevřít oči na víc než půl sekundy. Trvalo to asi 2 až 3 hodiny, a pak jsem po mnoha mnoha letech spolknul růžovou pilulku (Ibalgin) a za chvíli usnul. Po hodinovém spánku byla bolest pryč (nevím, jestli spánkem nebo práškem) a mohl jsem celkem koukat, tj otevřít oči dokořán. A dobře koukat!
Druhý den, v sobotu, už to bylo znatelně lepší, žádná bolest, ještě s duchy kolem světel nebo se mi na chvíli jedno nebo druhé oko zamlžilo. Ráno jsem se nechal odvézt na kontrolu, odbyl si ji asi za 2 minuty a dostal papírek k řidičáku, že jsem Bystrozraký.
Každý další den se to pak už jen lepšilo, v ponděli jsem v pohodě řídil a pracoval, ačkoliv po 3 dnech odpočinku bylo čučení do monitoru trochu nepříjemné.

Další informace se dají najít na webu, kliknika v Horních Počernicích má celkem obsáhlý web, stejně jako třeba Lexum nebo Gemini. Pokud se na to cítíte, je možné se podívat i na reportáž TV Nova, která dokumentuje a popisuje celý zákrok.

Komentáře

  1. zdravim! ze by som sa aj ja zastavil u vyhlaseneho pana doktora? :) moje oci uz tiez odchadzaju pomaly ...

    OdpovědětVymazat
  2. No pokud jeste odchazeji, tak jeste chvili pockej - ma to smysl opravit az to bude ustalene.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Gábino a Jirko,
    možná si s odstupem času vzpomenete na svoje začátky "u protinožců" a proto dobře víte, že to mnohdy není žádný med:). Chystáme se v polovině záři s přítelkyní do Sydney a při shánění info jsme narazili také na váš blog, se spoustou užitečných informací a motivujících foteček. Určitě si vzpomenete jak v začátcích pomůže sebemenší rada nebo kontakt na prověřeného zaměstnavatele či ubytko. Máme za sebou roční pobyt v Kanadě, kdybyste se chystali do Vanu či Whistleru, též rádi poskytneme info. Díky za odpověd Jakub (mazgi@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku