Spojené arabské emiráty

Jak jsem psal v Pracovně do Kuala Lumpur, cestou do Malajsie jsem se krátce zastavil ve Spojených arabských emirátech. Nikdy dřív jsem tam nebyl, ani v žádné jiné arabské zemí (v muslimské ale ano - v Malajsii), takže jsem nevěděl, co všechno čekat. Tentokrát jsem dokonce vyrazil bez "bible" - Lonely Planet jsem si nechtěl na ty 2 dny kupovat, takže jsem s sebou měl jen malý průvodce od Merianu - Dubaj, Emiráty, Omán. Nebyl vůbec špatný - Gabča porovnala pár průvodců a tenhle vynikl mimojiné tím, že měl mapu Emirátu Sharjah, kde jsem měl zamluvený hotel.
Před samotným deníkem jedna poznámka k vízům. Emiráty od nás (Čechů) víza chtějí. Možná se dají sehnat i na letišti, ale četl jsem na to takové dost rozporuplné názory, takže jsem si nebyl jistý (a nejsem doteď) a proto jsem si je zařídil dopředu. V Emirátech mi firma zarezervovala hotely - na cestu tam hotel Al Sharq v Emirátu Sharjah, který jsem si vybral já, a na cestu zpět Premier Inn u letiště. Turistické nebo transitní vízum musí vždy být někým "garantované", buď hotelem, aerolinkami nebo občanem Spojených arabských emirátů. Já tedy využil Emirates, leteckou společnost. Úspěšně jsem o víza zažádal přes jejich webové stránky a během 2 dnů jsem víza měl pro cestu tam (poplatek za víza byl něco kolem 1500Kč). Když jsem se snažil zažádat o víza i na cestu zpět, už to nešlo - po týdnu emailování a telefonovaní (a nakonec i osobním povídání) si s pracovníky Emirates jsem se dozvěděl, že  poskytují vždy jen jedno vízum k letence, i když je obousměrná. Premier Inn Hotel víza bohužel nezajišťuje, takže zbyla poslední možnost - služba Marhaba, která víza nabízí (dokonce i přímo na letišti v Dubaji). Bohužel ale jen se zaplacením hotelu přes ně. Což by znamenalo, že přestože už jeden hotel mám, musím si koupit i druhý a k tomu samozřejmě zaplatit samotná víza. Suma sumárum šlo o 3500Kč a více. Jelikož jsem měl mezi lety 12 hodin, které jsem chtěl strávit spaním v hotelu, přišlo mi to příliš (navíc k již zaplacenému hotelu), takže jsem to vzdal a naplánoval si 12 hodin na letišti s výhledem na hotel, kde jsem měl spinkat v měkké posteli a po příjemné sprše... Booking hotelu byl bohužel nevratný.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vegemite

Kempování Toowoon Bay a potápění Terrigal Haven

Víkend na Slovensku a/nebo trochu taky v Maďarsku